
“Veel mensen verslijten de hakken van hun schoenen. Nieuwe hakken kan bij vrijetijdsschoenen en lichte wandelschoenen de levensduur aanzienlijk verlengen – en dat tegen een eerlijke prijs.”
— Arthur | LOWA Servicemanager
Nieuwe hakken zijn mogelijk bij schoenen met een gestrobelde constructie – dus bij schoenen uit de categorieën ALL TERRAIN CLASSIC en ALL TERRAIN SPORT. Dit is een schoenmakerijtechniek waarbij de binnenzool van vlies met een strobelnaad aan de schacht wordt genaaid en zo een vaste eenheid vormt. Vervolgens wordt de buitenzool aangegoten. De hak van deze aangegoten zool kan wordt weggeslepen, waarna op deze plek een nieuwe standaardbuitenzool kan worden gelijmd. Een volledige vervanging van de zool is bij deze schoenconstructie niet mogelijk, omdat een aangegoten zool niet kan worden verwijderd zonder het bovenmateriaal te beschadigen.
“Veel mensen verslijten de hakken van hun schoenen. Nieuwe hakken kan bij vrijetijdsschoenen en lichte wandelschoenen de levensduur aanzienlijk verlengen – en dat tegen een eerlijke prijs.”
— Arthur | LOWA Servicemanager
Je vindt de naam van je schoen op het etiket dat aan de binnenzijde van de schoentong is bevestigd.
De eerste contactpersoon voor alle garantiegevallen en reparaties binnen de garantie is de LOWA winkelier, ook als de schoenen online of elders zijn gekocht (alle winkeliers vind je hier). De winkelier kan met zijn vakkennis het beste beoordelen wat er gedaan moet worden, bijvoorbeeld of je schoenen ter reparatie of inruil moeten worden verzonden. Voeg altijd een kopie van het aankoopbewijs en een korte beschrijving van het probleem bij de schoen. De winkelier zorgt dan voor de verdere afhandeling van de klacht.
Is de garantie op je schoen verlopen of wil je iets vernieuwen?
Dan helpen we je graag verder!
Voorbereiding
Haal de inlegzool en veters uit de schoenen. Maak de schoenen bovendien schoon.
Contact met de LOWA winkelier
Schoenen moeten met aankoopbewijs teruggebracht worden naar de winkelier. Hier leg je ook je klacht / probleem uit.
Beoordeling
De winkelier beoordeelt of de LOWA schoenen terug worden gestuurd naar LOWA Benelux.
Wachten
Nadat LOWA Benelux de schoenen heeft beoordeeld zal dit binnen 1–2 weken worden teruggekoppeld aan de winkelier en deze zal met een passend antwoord komen.
Contact
Heb je nog een speciale vraag? Neem gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier, dan bespreken we samen met jou de volgende stappen.
Stuur ons een bericht. We helpen je graag.