Nieuwe hakken Een goede zool is het halve werk

Nieuwe hakken zijn mogelijk bij schoenen met een gestrobelde constructie – dus bij schoenen uit de cate­gorieën ALL TERRAIN CLASSIC en ALL TERRAIN SPORT. Dit is een schoen­ma­ke­rij­techniek waarbij de binnenzool van vlies met een stro­belnaad aan de schacht wordt genaaid en zo een vaste eenheid vormt. Vervolgens wordt de buitenzool aangegoten. De hak van deze aangegoten zool kan wordt wegge­slepen, waarna op deze plek een nieuwe stan­daard­bui­tenzool kan worden gelijmd. Een volledige vervanging van de zool is bij deze schoen­con­structie niet mogelijk, omdat een aangegoten zool niet kan worden verwijderd zonder het boven­ma­teriaal te beschadigen.

2016_Athlete testing_CoburgerHütte

“Veel mensen verslijten de hakken van hun schoenen. Nieuwe hakken kan bij vrije­tijds­schoenen en lichte wandel­schoenen de levensduur aanzienlijk verlengen – en dat tegen een eerlijke prijs.”

Arthur | LOWA Servi­cemanager

Wat kan er aan mijn schoen gere­pareerd worden?

Zo werkt het

De eerste contact­persoon voor alle garan­tie­ge­vallen en repa­raties binnen de 24 maanden garantie is de LOWA winkelier, ook als de schoenen online of elders zijn gekocht (alle winkeliers vind je hier). De winkelier kan met zijn vakkennis het beste beoordelen wat er gedaan moet worden, bijvoorbeeld of je schoenen ter reparatie of inruil moeten worden verzonden. Voeg altijd een kopie van het aankoop­bewijs en een korte beschrijving van het probleem bij de schoen. De winkelier zorgt dan voor de verdere afhan­deling van de klacht. Recht­streeks naar LOWA Benelux verzenden is bij een garan­tiegeval helaas niet mogelijk.

Is de garantie op je schoen verlopen of wil je iets vernieuwen?
Dan helpen we je graag verder:

  1. Voor­be­reiding
    Haal de inlegzool en veters uit de schoenen. Maak de schoenen bovendien schoon.

  2. Contact met de LOWA winkelier
    Schoenen moeten met aankoop­bewijs terug­ge­bracht worden naar de winkelier. Hier leg je ook je klacht / probleem uit.

  3. Beoor­deling
    De winkelier beoordeelt of de LOWA schoenen terug worden gestuurd naar {{ COMPANY-NAME}}.

  4. Wachten
    Nadat {{ COMPANY-NAME }} de schoenen heeft beoordeeld zal dit binnen 1–2 weken worden terug­ge­koppeld aan de winkelier en deze zal met een passend antwoord komen.

  5. Contact
    Heb je nog een speciale vraag? Neem gerust contact met ons op via onder­staand contact­for­mulier, dan bespreken we samen met jou de volgende stappen.

Heb je nog vragen?

Stuur ons een bericht. We helpen je graag.

Als je vragen hebt over het verzamelen, verwerken of gebruiken van je persoons­ge­gevens of als je gegevens wilt opvragen, corrigeren, blokkeren of wissen, kun je informatie vinden in de: infor­ma­tie­ver­plichting AVG). In dit priva­cy­beleid informeren we je over de belang­rijkste aspecten van de gege­vens­ver­werking.
Je kunt je toestemming voor het opnemen van contact te allen tijde intrekken. Stuur daarvoor gewoon een e-mail vanaf je bij ons bekende e-mailadres, met je contact­ge­gevens en het onderwerp: “Intrekking van de toestemming tot het opnemen van contact per e-mail” naar info@lowa.de