Herzolen Een tweede leven voor uw geliefde schoenen

Nieuwe zolen zijn mogelijk bij alle schoenen met een gelijmde constructie – dus bij schoenen uit de series MOUN­TAI­NEERING en TREKKING. Bij dit type schoen­con­structie wordt de schacht van de schoen om de leest geknepen en onder hoge druk aan de onderkant van de binnenzool gelijmd. De tussenzool en de buitenzool worden vervolgens op deze vaste eenheid gelijmd. Gelijmde schoenen zijn uiterst robuust en stabiel. Omdat de zool en de schacht pas bij het verlijmen van de zool met elkaar worden verbonden, kunnen schoenen met deze constructie worden herzoold. Daarbij wordt de versleten zool helemaal van de schoen geschuurd en wordt een nieuwe zool aan de schacht gelijmd. Dat verlengt merkbaar de levensduur van de schoenen en levert een belangrijke bijdrage aan de duur­zaamheid. Bij modellen met een GORE-TEX-membraan kunnen we echter helaas niet garanderen dat de schoenen daarna waterdicht zijn.

2016_Athlete testing_CoburgerHütte

“Hoogste kwaliteit is de garantie voor echte duur­zaamheid. Dan is het ook zinvol om de zolen te vervangen.”

Ralf Dujmovits | LOWA PRO Team

Wat kan er aan mijn schoen gere­pareerd worden?

Zo werkt het

De eerste contact­persoon voor alle garan­tie­ge­vallen en repa­raties binnen de 24 maanden garantie is de LOWA winkelier, ook als de schoenen online of elders zijn gekocht (alle winkeliers vind je hier). De winkelier kan met zijn vakkennis het beste beoordelen wat er gedaan moet worden, bijvoorbeeld of je schoenen ter reparatie of inruil moeten worden verzonden. Voeg altijd een kopie van het aankoop­bewijs en een korte beschrijving van het probleem bij de schoen. De winkelier zorgt dan voor de verdere afhan­deling van de klacht. Recht­streeks naar LOWA Benelux verzenden is bij een garan­tiegeval helaas niet mogelijk.

Is de garantie op je schoen verlopen of wil je iets vernieuwen?
Dan helpen we je graag verder:

  1. Voor­be­reiding
    Haal de inlegzool en veters uit de schoenen. Maak de schoenen bovendien schoon.

  2. Contact met de LOWA winkelier
    Schoenen moeten met aankoop­bewijs terug­ge­bracht worden naar de winkelier. Hier leg je ook je klacht / probleem uit.

  3. Beoor­deling
    De winkelier beoordeelt of de LOWA schoenen terug worden gestuurd naar LOWA Benelux.

  4. Wachten
    Nadat LOWA Benelux de schoenen heeft beoordeeld zal dit binnen 1–2 weken worden terug­ge­koppeld aan de winkelier en deze zal met een passend antwoord komen.

  5. Contact
    Heb je nog een speciale vraag? Neem gerust contact met ons op via onder­staand contact­for­mulier, dan bespreken we samen met jou de volgende stappen.

Heb je nog vragen?

Stuur ons een bericht. We helpen je graag.

Als je vragen hebt over het verzamelen, verwerken of gebruiken van je persoons­ge­gevens of als je gegevens wilt opvragen, corrigeren, blokkeren of wissen, kun je informatie vinden in de: infor­ma­tie­ver­plichting AVG). In dit priva­cy­beleid informeren we je over de belang­rijkste aspecten van de gege­vens­ver­werking.
Je kunt je toestemming voor de opslag van gegevens te allen tijde intrekken. Stuur daarvoor gewoon een e-mail vanaf je bij ons bekende e-mailadres, met je contact­ge­gevens en het onderwerp: “Intrekking van de gege­vens­opslag” naar daten­schut­z@lowa.de